fredag 1 maj 2009

Go kväll! Då var det valborg, en typisk kväll då det var självklart att man skulle dricka, det hör ju till liksom. Gissa vad jag gjort hela dan i dag? Jo, STÄDAT! Pysslat och städat, det har fått mig att hålla tillbaka suget, för den har funnits där ett antal gånger i dag. Det gäller att hålla sig sysselsatt och tränga undan tankarna, men det är jobbigt.
I onsdags var jag och en kompis i Askersund på marknad, vi hade en jättefin dag, handlade lite såklart, och i morgon 1 maj blir det Godegårds marknad ihop med min älskade man och två grannfruar. Får väl se om vi hittar några fynd.
I morgon 1 maj, har jag klarat av att vara nykter 5 månader, visst känns det bra, men jag skulle ljuga om jag skrev att det går hur lätt som helst. jag är stolt över mig själv att jag kommit så långt, och jag har gett mig tusan på att jag SKA klara av min rehabilitering. Men det finns gånger då jag bara har lust att skita i allting, släppa taget om livet, ett liv som känns skitjobbigt emellanåt. Jag har nyligen avvecklat mitt företg, och har skulder upp över öronen ( ångrar djupt att jag startade upp företaget, det enda jag fått är elände) vet faktiskt inte hur det kommer att gå, inte så värst bra tyvärr. Det är tur att man har människor omkring en som bryr sig.
Nu har jag varit och hämtat sonen som varit ute och svirat, så nu blir det sängen.
god natt , och ta hand om er.

Inga kommentarer: